✨ Çanakkale'nin Çan İlçesinden Güne Merhaba

Abone Ol
Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
Gündem

Çanakkale İçin Semizoğlu’ndan Kritik Çağrı, “Siyaseti Bir Kenara Bırakıp Ortak Aklı Kullanalım”

Çanakkale Ticaret ve Sanayi Odası Yönetim Kurulu Başkanı Selçuk Semizoğlu, kentin trafik, otopark ve konut sorunlarına dikkat çekerek, şehrin hâlâ bir master planının olmamasına tepki gösterdi.

Çanakkale Ticaret ve Sanayi Odası’nın yılın son olağan meclis toplantısında gündem Çanakkale ve iş dünyasının sorunlarıydı. 2024 yılı başından bu yana siyasetçilerden ve bürokratlardan talep ettikleri çalışmaların gerçekleştirilmediğine dikkat çeken ÇTSO Yönetim Kurulu Başkanı Selçuk Semizoğlu, örnek olarak Çanakkale’nin otopark ve trafik sorunlarını gösterdi. Asgari Ücretle geçinmenin imkansız olduğuna dikkat çeken Semizoğlu, konut fiyatlarının yüksekliğinin sebebinin ise Çanakkale’nin hâlâ bir master planının olmaması, dolayısıyla arazilerin pahalı olduğunu belirtti.

“İç ve Dış Piyasada Rekabet Gücümüzün Zorlandığı Bir Yılı Geride Bırakıyoruz”

Yılın son meclis toplantısında ÇTSO Yönetim Kurulu Başkanı Selçuk Semizoğlu 2024 yılına ekonomik krizlerin, doğal afet ve savaşların damga vurduğuna dikkat çekti. Semizoğlu;

“Gönül isterdi ki; savaşların, terörün son bulduğu, çocukların katledilmediği, tüm dünyada kardeşliğin egemen olduğu bir yılı geride bırakıyoruz diyebilelim. Ama ne yazık ki; tüm haber ajansları 2024 yılını enflasyon, savaşlar, felaketler ve seçimlerin hakim olduğu bir yıl olarak özetliyor.  Küresel ölçekte zor bir yıl olan 2024, Ülkemiz ekonomisine de yüksek enflasyon, artan maliyet baskıları ile damga vurdu. Türk iş insanının dinamik gücü, üretim aşkından gelen fedakar ve dirençli yapısı ile yerimizi korumaya çalışsak da iç ve dış piyasada rekabet gücümüzün zorlandığı bir yılı geride bırakıyoruz” dedi.

“Çanakkalemiz İçin Bunlar Neden Çok Önemli?”

Dünya ve Türkiye açısından kısa bir özetin ardından konuşmasında Çanakkale’nin sorunlarını gündeme getiren Başkan Semizoğlu;

“2024 yılının ilk Meclis toplantısında ‘istiyoruz’ başlığı ile mahalli seçimler öncesi taleplerimizi ortak akıl ile hep beraber bu salonda belirledik. Ne dedik kısaca hatırlayalım; Master plan, otopark sorununun çözülmesi, tüm kamu arazilerinin halkın kullanımına açılması, eşitlik ilkesi ile master plan dahilinde uygun imar planları yapılması, depreme hazırlıklı bir il olmak, şehrin giriş çıkışlarının iyileştirilmesi, Kanalizasyon, su, yağmur suyu gibi altyapı yatırımlarının yeni yerleşim alanları ve artan nüfus dikkate alınarak gerçekleştirilmesi, Belediyeye ve kamuya ait taşınmazların gelirlerinin halka objektif açıklanması, yeşil dönüşüm, akıllı şehir olma yönünde girişim olması gibi konular. Çanakkalemiz için bunlar neden çok önemli? Turizm, bacasız sanayi diyoruz. Turizm için Çanakkalemizi tanıtmaya çalışıyoruz.  Bu tanıtımda da dışarıdan gelen misafirlerimize bir hoş selam bırakmak istiyoruz. Bunun içinde bu söylediklerimizin birçoğunun yerine gelmesi lazım. Bu konuları gündemden hiç düşürmememiz lazım. Depremi sürekli ilimizin gündeminde tutmamız lazım. Önceki yıllarda fizibiliteleri hazırlanıp önemli yol kat edilmiş ancak hayata geçirilemeyen Yat Limanı ve Kruvaziyer Limanı Projelerinin sahiplenilmesi ve Çanakkale’ye kazandırılması” dedi.

“Dünyanın En Pahalı Otoparkı Çanakkale’de!”

Çanakkale’nin artan nüfusu ile birlikte her geçen gün otopark sorunun büyüdüğünü ifade eden Semizoğlu;

“Dünyanın en pahalı otoparkı Çanakkale’de. Çünkü yolları otopark olarak kullanıyoruz. Kaç yıldır bilmiyorum ama müteahhit arkadaşlarımız burada senelerdir inşaat ruhsatı almak için otopark ücreti ödüyor. Müteahhit otopark yapmıyorsa otoparkları belediye yapar. Herhalde şu anda bir otopark için maliyet 300-400 bin lirayı buluyor. Senelerdir bu konu konuşuluyor ve bir tane otopark yapılmadı. Bunun adı siyaset değil. İsteklerimizin hepsi Çanakkale için. Onların da bu şekilde, bu üslupla yapmalarını istiyoruz. Söz konusu Çanakkale olunca siyaseti bir kenara bırakıp ortak akıl ile bunların gerçekleşmesi için mücadele etmemiz lazım” sözlerine yer verdi.

“Çanakkale’nin Bir Master Planı Yok”

TÜİK verisine göre Çanakkale’de trafiğe kayıtlı motorlu araç sayısının 312 bin 147 olduğuna dikkat çeken Semizoğlu;

“Bu rakam 2000 yılında 82 bin 334’tü. 24 senede 4 kat arttı. Şu anda buradan çıkılıp şehir merkezine veya Güzelyalı istikametine gidildiği zaman trafiği hepimiz hissediyoruz. Nüfus yüzde 50 arttığı zaman düşünemiyorum. Hala bir master planı yok, hala geleceğin planlaması yok. Troya Caddesi yapıldığında ‘Buradan kim geçecek’ diye soruyorduk. Şimdi çevreyolu şehiriçinde kaldı. Bir 10 yıl sonra ne olacağını düşünemiyorum. Bunun çalışmasına ortak akıl ile derhal başlanılmalı” diye belirtti.

“Kamu Kampüsü Projesinden Dönülsün”

Semizoğlu, Kamu Kampusü projesini de eleştirerek;

“Kamu kampüsünün projesine sırf 20 milyon harcandı. Hiçbir STK’ya danışılmadı. ‘Yaptık, oldu, bitti’ dediler. İhalesini gerçekleştirdiler. Müteahhit Allah’tan maliyetlerin artışından dolayı işi yapamaz hale gelip teminatı yaktı. Tekrar buradan dile getiriyorum bu yanlıştan dönülsün. Sırf proje için harcanılan 20 milyon, 85 milyon insanın parası.” dedi.

“Çanakkale Kat Karşılığında Yüzde 40-45 Civarında Değil Mi?”

Çanakkale’nin Master Planı olmadığını, bunun da şehrin geleceğinin planlanması açısından ciddi sorun yarattığını ifade eden Semizoğlu, plansız çalışmalar nedeniyle Çanakkale’de arazi sorunu yaşandığına dikkat çekti. Semizoğlu Sinerji Toplantı kapsamında müteahhitlerden oluşan 7 No’lu meslek grubu ile bir araya geldiklerini ifade ederek;

“Tüm üyelerimizin yüzde 18’i bu grupta. Toplantıda hepsinin ilk sırada gündeme getirdiği konular; yerel bazda bürokrasi. Ruhsat sürelerinin çok uzun olması, ruhsat harçlarının yüksekliği, otopark sorunu, yeni imar alanları ihtiyacı. Konut pahalı. Peki neden pahalı? Konutların pahalı olmasının en büyük sebebi arazi. Çanakkale kat karşılığında %40-45 civarında değil mi? Zaten demire, çimentoya herşeye zam geliyor onu da iki ile çarpıyorsun. Coğrafyamız müsait. Karadeniz gibi dağın bittiği yerden deniz başlamıyor. Günün şartlarına göre yeni imar planları açılmalı ve objektif olunmalı. Kişisine göre imar olmamalı, tek tip imar olmalı. Türkiye, Dünya’da inşaatta sıralamaya giriyor. Planları, projeleri yapabilecek kadrolarımız var. Master planı dediğimiz de bu zaten. Geçen haftalarda gerçekleştirilen 7. meslek grubumuzun Sinerji Toplantılarında aynı sorunlar gündeme geldi. Bu sorunlar; bürokrasi, yetişmiş işgücü, çalışan sıkıntısı, finansmana erişim” sözlerine yer verdi.

“Çanakkale Bir Üs Haline Gelecek”

1915 Çanakkale Köprüsünün hizmete açılmasıyla Çanakkale’de pek çok şeyin değiştiğini belirten Semizoğlu;

“Hep birlikte köprü olduktan sonra şehirdeki birçok şeyin daha hızlı büyüdüğünü, daha hızlı geliştiğini gördük. 2024 yılı zor geçti ama Çanakkalemiz için köprünün getirdiği avantajlarla hatta pandemiden en az etkilenen illerden biriydik. Çünkü Çanakkale tercih sebebi oldu. Yunanistan’ın 2,5 katı büyüklüğünde olan İstanbul şehri Çanakkale’ye uzaklık olarak 2,5 saate düştü. Kınalı- Malkara otoyolu bittiği zaman ciddi anlamda bu süre daha da azalacak. Her ortamda paylaştığım ve asıl üzerinde durmamız gereken konu Umurbey- Savaştepe otoyolu. Yani köprünün otobanının devamı. Bulunduğumuz noktadan Balıkesir’e 45-50 dakikada gidiyorsunuz. Dolayısıyla İç Ege Bölgesi’ne girmiş oluyorsunuz. Burası, İç Ege Bölgesi’nin de Avrupa bağlantısı. Çanakkale bir üs haline gelecek ve ticaret şeklimiz çok değişecek” diye belirtti.

“Asgari Ücretle Ev Geçindirmek İçin Matematik Profesörü Olmak Lazım”

Açıklanan asgari ücretin hem işçiyi hem de işvereni tatmin etmediğini belirten Semizoğlu;

“Asgari Ücret Komisyonu çalışmalarını tamamladı. İşverene maliyeti 30 bin 556 TL, çalışanın cebine giren 22 bin 104 TL. Asgari ücret 600 dolara çıktı. Dolar hesabı yaparsak geçmişte çok düşüktü. Ama biz Türkiye’de yaşıyoruz. Asgari ücretin sorunu; asgari ücretin üzerindeki diğer maliyetler. Alım gücü o kadar düştü ki ihracatçı; ‘Ben ihracat yapabilmem için, Dünya’yı takip edebilmem için asgari ücretin 300-350 dolar civarında olması gerekir’ diyor. Bakıyorsunuz 600 dolar bu sefer ihracatçı sıkıntıda. Hepimiz ev geçindiriyoruz. Asgari ücretle ev geçindirmek için matematik profesörü olmak lazım. Başkanımın da ifade ettiği gibi 2025 yılında enflasyon düşmeye başlayacak. Birden güneş açmayacak yavaş yavaş düşmeye başlayacak” dedi.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu